سجل کیفری یا قضایی،گواهی سوء پیشینه،محکومیت موثر کیفری

http://onlinevekalat.com/?p=3435

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on print
Print

سجل قضایی چیست ؟

  در این مقاله به موضوع سجل قضایی که در واقع ادامه مقاله سوء پیشینه یا محکومیت کیفری است می پردازیم

به عبارت ساده سجل قضایی شناسنامه هر فرد در رابطه با وضع قضایی خودش می باشد .

سجل قضایی چهار نوع است :

کیفری ، مدنی ، بازرگانی و اداری که به اختصار در مورد هر کدام توضیح داده می شود و اینکه چه مواردی در هر کدام درج می شود:

الف ) سجل کیفری :

  در سجل کیفری ،موارد محکومیت های قطعی و قابل اجرا ، تاریخ شروع و ختم آنها و احکامی که در نتیجه اعاده دادرسی ، ازادی مشروط یا تعلیق اجرای مجازات به ترتیب احکام محکومیت را الغاءیا منتفی میکند درج می گردد و تصمیم مربوط به اعاده حیثیت و عفو عمومی یا بخشودگی و تخفیف و تبدیل کیفر .

ب ) سجل بازرگانی :

  در سجل بازرگانی ،احکام ورشکستگی  تاجر و احکام مربوط به قرارداد ارفاقی ( قرارداد بین طلبکاران و تاجر ) و احکامی که حکم ورشگستگی را از بین برده یا  به ورشکسته اعاده حیثیت می دهد درج می گردد.

ج ) سجل ادارای :

  در سجل اداری ،تصمیمات قطعی اداری راجع به اخراج بیگانه از کشور و الغاء آن ، سلب تابعیت ایرانی از بیگانگان که تابعیت ایرانی تحصیل کرده اند و کسانی که ابرانی الاصل هستند ،محکومیت به انفصال دایم از خدمات دولتی و دستگاههای مشمول قانون رسیدگی به تخلفات اداری، در دادگاههای عمومی و انقلاب، نظامی، ویژه روحانیت، تجدیدنظر، دادگاه و محکمه عالی انتظامی قضات، دیوان عالی کشور و هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری و محرومیت از تصدی سمتهای خاص و مدیریتی و محکومیت به اخراج از دستگاه متبوع درج می گردد.

                                                                نکاتی پیرامون سجل قضایی

  • برای افراد کمتر از ۱۸ سال که محکومیت کیفری پیدا می‌کنند برگ سجل قضایی تنظیم نخواهدشد.
  • برگ سجل قضائی پس از انقضاء ۷۰ سال از تاریخ ولادت شخصی که سجل قضائی به نام او صادر شده یا پس از اطلاع رسمی از مرگ او از میان برده می‌شود و مراتب در دفتر سجل قضائی مربوط نیز قید می‌گردد.
  • هر کس می‌تواند از برگ سجل قضائی مربوط به خود بدون ذکر دلیل رونوشت بخواهد. و….

محکومیت موثر کیفری یا همان سوء پیشینه چیست؟

  هر گاه فردی مرتکب هر جرمی شود و به موجب حکم قطعی دادگاه محکوم گردد در سجل کیفری شخص در ج می شود اما فقط ارتکاب بعضی از جرائم باعث می شود که شخص را از حقوق اجتماعی مقرر در قانون برای همیشه یا برای مدت زمان مشخص محروم سازد که به اینگونه محکومیت هایی که شخص رو از حقوق اجتماعی محروم می سازد محکومیت موثر کیفری یا سوء پیشینه گفته می شود لازم به ذکر است که فقط اینگونه جرائمی که سبب محرومیت از حقوق اجتماعی فرد می شود ( محکومیت موثر کیفری ) در گواهی های صادره  از مراجع ذی ربط  تحت عنوان سوء پیشینه منعکس می گردد که باعث میگردد به طور مثال از اشتغال فرد جلوگیری شود.

 ارتکاب چه جرائمی باعث محرومیت از حقوق اجتماعی میشود ؟

  • ارتکاب جرم عمدی که مجازات آن سلب حیات یا حبس ابد باشد فرد را پس از اجرای حکم اصلی به مدت 7 سال از حقوق اجتماعی محروم می سازد.
  • ارتکاب جرم عمدی که مجازات آن قطع عضو ، قصاص عضو، در صورتی که دیه جنایت وارد شده بیش از نصف دیه مجنی علیه یا همان شاکی باشد ، نفی بلدیا همان تبعید و جرمی که مجازات آن حبس بیش از 5 سال باشد فرد را به مدت 3 سال از حقوق اجتماعی محروم می سازد.
  • ارتکاب جرم عمدی که مجازات آن شلاق حدی منظور مجازات هایی است که در شرع برایش شلاق تعیین شده است مثل شرب خمر یا رابطه نامشروع ، قصاص عضو در صورتی که دیه جنایت وارد شده نصف دیه کامل یا کمتر از آن باشد و جرمی که مجازات آن حبس 2 سال تا 5 سال باشد فرد را به مدت 2 سال از حقوق اجتماعی محروم می سازد.

حقوق اجتماعی شامل چه چیزهایی می گردد؟

طبق ماده 26 قانون مجازات اسلامی حقوق اجتماعی به شرح ذیل است:

الف- داوطلب شدن در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا

ب- عضویت در شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام یا هیأت دولت و تصدی معاونت رئیس جمهور

پ- تصدی ریاست قوه قضائیه، دادستانی کل کشور، ریاست دیوان عالی کشور و ریاست دیوان عدالت اداری

ت- انتخاب شدن یا عضویت در انجمن‌ها، شوراها، احزاب و جمعیت‌ها به‌موجب قانون یا با رأی مردم

 ث- عضویت در هیأتهای منصفه و امناء و شوراهای حل اختلاف

ج- اشتغال به‌عنوان مدیر مسؤول یا سردبیر رسانه‌های گروهی

چ- استخدام و یا اشتغال در کلیه دستگاههای حکومتی اعم از قوای سه گانه و سازمان‌ها و شرکتهای وابسته به آنها، صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح و سایر نهادهای تحت نظر رهبری، شهرداری‌ها و مؤسسات مأمور به خدمات عمومی و دستگاههای مستلزم تصریح یا ذکر نام برای شمول قانون بر آنها

ح- اشتغال به عنوان وکیل دادگستری و تصدی دفاتر ثبت اسناد رسمی و ازدواج و طلاق و دفتریاری

خ- انتخاب شدن به سمت قیم، امین، متولی، ناظر یا متصدی موقوفات عام

د- انتخاب شدن به سمت داوری یا کارشناسی در مراجع رسمی

ذ- استفاده از نشانهای دولتی و عناوین افتخاری

ر- تأسیس، اداره یا عضویت در هیأت مدیره شرکتهای دولتی، تعاونی و خصوصی یا ثبت نام تجارتی یا مؤسسه آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و علمی

                       لازم به ذکر است در مورد بندهای الف ، ب و پ شخص به طور دائم محروم می شود.

                                                  نکاتی پیرامون محکومیت موثر کیفری یا سوء پیشینه

  • حکم محکومیت قطعی در جرائم عمدی فوق الذکر باعث محرومیت از حقوق اجتماعی می شود بنابراین در جرائم غیر عمدی مثل جرائم رانندگی محرومیت از حقوق اجتماعی وجود ندارد.
  • ارتکاب جرائمی که مجازات قانونی آن شلاق تعزیری ، جزای نقدی و حبس تا دو سال باشد محکوم را از حقوق اجتماعی محروم نمی سازد و در گزارش مراجع ذی ربط تحت عنوان گواهی سوء پیشینه منعکس نخواهد شد.
  • طبق تبصره 2 ماده 26 هرکس به عنوان مجازات تبعی از حقوق اجتماعی محروم گردد پس از گذشت مواعد مقرر ( 7،3 و2 سال ) اعاده حثیت می شود یعنی در صورتی که بخواهد درخواست گواهی عدم سوء پیشینه بدهد شخص فاقد محکومیت موثر کیفری شناخته می شود و می تواند از حقوق اجتماعی خود بهره ببرد جز حقوق مقرر در بندهای الف ، ب ، پ ماده 26 که به طور دائم محروم خواهد ساخت.
  • عفو خصوصی ( عفو رهبری) آثار محکومیت را ازبین نمی برد درحالی که عفو عمومی ( توسط مجلس ) آثار محکومیت زایل می شود و شخص می تواند از حقوق اجتماعی خود بهر ببرد.

 مدارک لازم جهت درخواست گواهی عدم سوءپیشینه ( تشخیص هویت )

(این خدمت درحال حاضر فقط در دفاتر تهران بزرگ، کرج، مشهد، اصفهان، اهواز، ارومیه، یزد، کرمان، قم، رشت، کرمانشاه ارایه می‌شود)

1- اصل و کپی شناسنامه

2- اصل و کپی کارت ملی

3- یک قطعه عکس جدید رنگی تمام رخ زمینه سفید بدون عینک (برای خانم‌ها بدون آرایش)

4- معرفی نامه از محل کار و یا تکمیل فرم درخواست

5- همراه داشتن کد پستی 10 رقمی به همراه آدرس کامل پستی

6- پرداخت هزینه های زیر:

توجه 1: در صورتی که در دفتر مورد مراجعه، دستگاه کارتخوان (POS) وجود داشته باشد بدون نیاز به واریز این مبالغ از طریق بانک، می‌توان از کارت‌های بانکی استفاده نمود.

توجه 2: واریز از طریق اینترنت یا عابربانک به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

تذکر: شماره حساب شهرهای غیر تهران را از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی دریافت نمایید.
 

ردیف مبلغ پرداختی بانک شماره حساب صاحب حساب
1 50،000 ریال
(پنج هزار تومان)
ملی 2171151307006 نیروی انتظامی
2 200،000 ریال
(بیست هزار تومان)
ملی 2171291338004 ذیحسابى دادگسترى استان تهران

توجه: در صورت نیاز به نسخه دوم و سوم گواهی عدم سوء پیشینه می‌بایست مبلغ 150،000 ریال (پانزده هزار تومان) به شماره حساب ردیف دوم جدول بالا واریز و فیش را ارایه نمایید.

تذکر 1: افرادی که برای سفارت‌خانه‌های خارج از کشور نیاز به عدم سوء پیشینه دارند، می بایست اصل گذرنامه و کپی صفحه اول آن را به عنوان معرفی نامه ارائه نمایند.

تذکر 2: دفاتر به هیچ وجه حق انگشت نگاری برای افراد بالای 70 سال را نداشته و این افراد در تهران می بایست به اداره سجل کیفری دادسرای تهران واقع در خیابان انقلاب – روبروی دانشگاه تهران- خیابان 12 فروردین- ساختمان تبریزچی مراجعه و درشهرستان بر اساس اعلام پلیس آگاهی نمایند.

تذکر 3: اتباع خارجی جهت دریافت گواهی تشخیص هویت در تهران می‌بایست به پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا واقع در خیابان دکتر شریعتی، نبش خیابان معلم، پشت فروشگاه اتکا و در شهرستان‌ها به اداره اتباع خارجی مراجعه نمایند.
 

نرخ این خدمت در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی با احتساب هزینه پستی مبلغ 137،000 ریال (سیزده هزار وهفتصد تومان) می‌باشد

برای مطالعه بیشتر:سوء پیشینه یا محکومیت موثر کیفری

حتما آیین نامه جدید سجل قضایی 👇

آیین نامه سجل قضایی

مطالعه گردد. (در سایت منتشر شده است)☝️

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on print
Print

سوالات حقوقی خود را از ما بپرسید

۱۵۱ پاسخ

  1. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم من علی رغم نداشتن هیچ گونه سوء پیشینه ای و یااعتیاد اینکه برادرم اعتیاد دارن و چندباری زندان افتادن ایا باعث رد صلاحیت من میشه برا استخدامی قوه قضاییه؟ یا اینکه عدم سوء پیشینه خودم کافیه.ممنون میشم برام ایمیل کنید جوابو خیلی نگرانم.

    1. در اصول حاکم بر قوانین و مقررات جزایی اصلی حاکم هست تحت عنوان اصلی شخصی بودن جرم و مجازات.طبق این اصل گناه یا جرم کسی را به حساب دیگری منظور نمی کنند بنابراین شما نگران نباشید اعتیاد برادر شما هیچ ارتباطی به استخدام شما از نظر قانونی ندارد

  2. سلام.
    بنده در سال ۸۶ و در طول دوران خدمتم (اواخر خدمت ) بدلیل بعضی خصومتهای هم سنگرانم اتهام سرقت بمن داده شد.و بنده چون اواخر خدمتم بود و سرقت مورد نظر مبلغ ۳۰۰ هزار تومن بود بخاطر عدم اطلاع از عواقب بر عهده گرفتن سرقت متاسفانه به مدت ۲۱ روز به زندان افتادم.که هنوز متاسفانه در سوءپیشینه من موجود هست(به جرم سرقت …. )
    سوال من اینست با وجود گذشت بیش از ده سال آیا میتوانم درخواست کنم سوءپیشینه من پاک شود.امکانش هست یا خیر؟ با وجود اینکه از ان سال تاکنون هیچوقت حتی پام به کلانتری هم نرفته.
    ممنون و تشکر از لطفتون

    1. سلام چیزی به نام پاک شدن سوء پیشینه نداریم منتها با گذشت زمان از جمله مورد شما در پاسخ استعلامات دولتی ذکر نخواهد شد و موثر در استخدام نخواهد بود به هر حال سجل قضایی برای همه افراد تشکیل می شود و خلاصه اینکه وقتی امروز در مورد سوابق کیفری شما استعلامی انجام بشه نگران نباشید سابقه ای از شما درج و گواهی نخواهد شد.

  3. سلام بنده سال ۹۱ بخاطر مهریه زندان بودم ۴ ماه بعد با سند امدم مرخصی و بعد رضایت گرفتم و دیگر بعد از اتمام مرخصی زندان نرفتم ولی رضایت را داخل پرونده گذاشتم حال درخواست سو پیشنه کردم گفتن باید برم اداره سجل کیفری، ایا نرفتن به زندان برای تسویه برای من مشکل ایجاد می کند؟ ممنون از شما

    1. درود بر شما
      نه نگران نباشید زندان رفتنِ ناشی از محکومیتهای مالی جزء سوابق سوء نیست و چون در پرونده رضایت مکتوب دارید عدم حضور شما توجیه دارد منتها باید برای آزادی سندتون پیگیر باشید

  4. سلام
    من ۷.۸ سال پیش به جرم قتل که طرف خصومت داشت از من و کل خونوادم یکی از فرزنداش فوت کرد یا کشته شد اصلا معلوم نشد و این شد بهونه که از ما شکایت بکنه اداره اگاهی. بدون هیچ مدرکی ما را بردند اداره اگاهی من و دوتا داداشام را با شکنجه تا دو روز نگه داشتند چون ما جرمی مرتکب نشده بودیم دوباره بردنمون دادگاه دوباره دادگاه تا سه روز دیگه اخر سر فهمیدند ما جرمی مرتکب نشدیم بردنمون زندان شبش و روز بعد با وثیقه بعد انگشت نگاری ازادمون کردند.تا الان من سوء پیشینه گرفتم نامش اومد برم سجل کیفری نمیدونم چه بدبختی شد میشه این سابقه ۱روزه حذف کرد .ولی اینو بگم یارو پارتی داشت ما را تا یک هفته بدون هیچ دلیل و مدرکی نگه داشتند با شکنجه.
    الانم استخدامیه من موندم چکار کنم تو را خدا راهنماییم بکنید

    1. نگران نباشیدشما با این مورد چون محکوم نشدید سابقه ای هم ندارید منتها باید حکم برائت خود را در زندان منعکس کنید

  5. درود
    بنده در اواخر سال ۹۵ حین انجام کار در محل شخصی که سفارش کار داده بود دستگیر شدم که بعدا مشخص شد در اون مکان مشزوبات الکلی تولید میشده و بنده به مدت ۵ روز زندانی سپس با وثیقه ازاد شدم و در ادامه تبرئه شدم اما در تاریخ ۱۹/۰۳/۱۳۹۷ درخواست عدم سو پیشینه دادم و در تاریخ ۱۱/۴/۱۳۹۷ جواب امد و خواستن جهت پیگیری به اداره سجل کیفری دادسرای عمومی و انقلاب تهران برم اگه ممکنه لطف کنین بفرمایید چرا عدم سو پیشینه ندادن در ضمن هیچ گونه مشکل دیگری نداشته ام خیلی سپاس گزارم
    متشکرم

    1. درود بر شما
      چون با ورود شما به زندان ازتون انگشت نگاری شده مشخصات شما درج شده ولی احتمالا برائت شما در زندان منعکس نشده بهمین دلیل سجل کیفری شما بلاتکلیف مانده از این روی باید برید مراتب را پیگیری کنید

  6. با سلام وخسته نباشید.بنده ۱۶یا۱۷ سال قبل در اوایل جوانی دچار غفلت شده و با توضیحاتی که بیشتر وقت شما رو خواهد گرفت مرتکب جرم سرقت شدم و حبس و تاوانش رو هم دادم .فقط الان یه سئوال دارم و اینکه آیا بنده بعد از گذشت تقریبا ۱۶یا۱۷سال که حتی در این مدت یکبار هم پاک ب کلانتری باز نشده مستحق این نیستم که این سابقه برام پاک شه؟ چون با وجود داشتن سو اثر موثر نمایش این سابقه باعث خرد شدن بنده میشه لطفا اگه راهی هست که کلا این سابقه نمایش داده نشه منو راهنمایی کنید.با تشکر

    1. سابقه قضایی کسی تحت هیچ شرایطی پاک نمی شود اما این سابقه شما با توجه به گذشت زمان و نوع جرم ارتکابی موثر در استخدام و … نیست

  7. سلام من در سال ۸۹ به خاطر حضور داشتن در یک شرکت گل کوییست دستگیر شرم البته اولین بار بود اونجا میرفتم و هنوز وارد کارشون نشده بودم ما رو ۳ روز نگه داشتن چون تعطیلات بود بعد با کفالت وکیلم آزاد شدم الان تو سوء سابقم اومده که برم اداره سجل کیفری. من میخام این سوء پیشینه رو به محل کارم بدم آیا امکانش هست سریع پاک بشه.

    1. اگر مقاله سجل قضایی را بخونید که در همین سایت بارگذاری شده اساسا سابقه قضایی افراد با تشکیل سجل قضایی پاک شدنی نیست منتها همه سوابق به مراکزی که استعلام می کنند اعلام و گزارش نمی شود اگر احیانا گزارش شده باشه می توانید با توجه به گذشت زمان قانونی درخواست ثبت مراتب و لحاظ مرور زمان را از سجل کیفری بخواهید

  8. با سلام و احترام.
    بنده حدود ۶ یا ۷ سال پیش.به جرم نکرده با ضرب و شتم به شدید سنگین در کلانتری ۱۲ خراسان شمالی بجنورد-مجبور شدم که به سرقت کوچک نکرده اعتراف کنم.بنده را ۲۴ ساعت بازداشت و انگشت نگاری روانه دادسرا کردند و در نهایت متهم شناخته شده و در نهایت حکم خود را با جزای نقدی خریداری کردم.و تمام شد.اما ان زمان وکیل گفت چون سنت کمه طوری برای قاضی نوشتیم که چیزی در پرونده ات ثبت نشده.
    حالا میخوام بدونم با گذشت حداقل ۶ سال برای استخدامی من گواهی سو پیشنه انتظامی و سو پیشینه کیفری دارم یا خیر؟

  9. با عرض سلام و خسته نباشید. بنده فروردین سال ۹۳ با مقدار ۴گرمو ۹۰ سوت مواد هرویین بازداشت شدم و به زندان رفتم که البته در پرونده ذکر شد که بابت حمل و نگهداری (فروشنده نزدن) و قاضی به دلیل عدم سوء پیشینه از قبل برام یک سال حبس بهمراه یک میلیون و دویست هزار تومان جریمه نقدی و ۴۰ یا ۵۰ ضربه شلاق حکم داد که البته نزدیک به روز پدر بود و مقام معظم رهبری به مناسبت روز پدر عفو دادن به تمام کسانی که تا یکسال حبس دارن و بدون قید و شرط گفتن عفو دادن و من بعد از کمتر زیر ۳ ماه آزاد شدم. میخواستم بپرسم در استعلام عدم سابقه کیفری ذکر میشه یا عدم سابقه کیفری موثر؟

    1. سلام اولا توصیه می کنم برای کسب اطلاعات کاملتر این مقاله رو بخونید
      http://onlinevekalat.com/?p=3435
      ثانیا با گذشت دو سال از تاریخ صدور حکم قطعی و اجرای آن ولو با لحاظ عفو سابقه ذکر نحواهد شد به عبارتی این حکم شما جزو سابقه موثر محسوب نمی شود

  10. سلام.من ۱۸ سال پیش بخاطر رابطه با یه پسر یه شب زندان رفتم و اثر انگشت ازم گرفتن بعد هم شلاق زدن الان بعد گذشت ۱۸ سال رفتم سوپیشینه گرفتم زده باید بیام اداره سجل کیفری تهران .خواهش میکنم دقیقا توضیح برام بدید که چکار کنم که هر بار که سوپیشینه میخام بگیرم دیگه نخواد بیام اونجا و مستقیما تو نامه بزنه سوپیشینه ندارم چون واسه عضو شدن تو شرکت شوهرم میخام .میدونم که از سجل کیفریم پاک نمیشه منظورم اینه که تو نامه سوپیشینه دیگه بنویسه سوپیشینه ندارم نه اینکه هر بار بنویسه باید برم اداره سجل کیفری؟واضح برام بندیسید که چه مراحل قانونی باید طی کنم برموپیش قاضیه که ۱۸ سال پیش این حکمو صادر کرده یا برم دادگاه یا زندان درخواست بدم.کلا چکار کنم.با توجه که یه خانمم نمیخام اطلاع نداشته باشم از روند این کارو ازم سداستفاده بشه؟

    1. درود بر شما دقیقا از مراحل اداری خواسته شما خبر ندارم اما تا جاییکه می دانم تنها مرجع مربوط به اجابت خواسته شما اداره سجل کیفری است و توصیه می کنم همین درخواستی که الان دارید را طی شرحی از اداره مذکور بخواهید امیدوارم که مشکلتون برای همیشه حل بشه این اداره در ساختمان کاخ دادگستری یا همان ساحتمان دیوان عالی کشور واقع در خیابان خیام روبروی ضلع شرقی پارک شهر هست البته اگر جابجا نشده باشد

  11. با سلام
    بنده اوایل سال ۹۳ توو خدمت نظام وظیفه به اتهام اخذ رشوه(ده هزار تومن) در دادسرای نظامی احضار شدم.ولی بازپرس به دلیل عدم تودیع وثیقه تا زمان حکم دادگاه ۲۰روز توو ندامتگاه بازداشتم کردن وانگشت نگاری و ….انجام شد.بالاخره دادگاه پس از بیست روز ۶۰۰هزار تومن جریمه نقدی برام برید.قاضی گفت چون توو زندان بودی روزی سی هزار تومن به حساب دولت میره وجهی واریز نکردم.
    امسالم پس از چهار سال دوتا استخدام. هم آموزش پرورش و هم دیوان محاسبات قبول شدم .تمام مراحلو دارم میگزرونم ولی چیزی که بد جور نگرانم کرده همین سوء پیشینه دادسرای نظامه ؟آیا گزینش استخداممو قبول میکنه یا نه؟در ضمن از اون موقع تا حالا پام به کلانتری هم باز نشده

    1. درود بر شما . نگران نباشید به موجب ماده ۲۵ قانون مجازات اسلامی ، محکومیت به جزای نقدی فاقد سوئ پیشینه موثر می باشد .

  12. سلام و وقت بخیر خدمت شما ادمین عزیز.ببخشید من سرباز فراری هستم پارسال منو بردن زندان بجرم فرار از زندان ۳روز بازداشت بودم که ازمم عکس واثر انگشت گرفتن وبا مبغ۵۰۰ هزار جریمه ازاد شدم ۲هفته پیش رفتم کواهی سوپیشینیه گرفتم امروز زنک زدم پیکیر کارم بشم از پلیس +۱۰ محلمون پرسیدم کد ملی مو زد به سیستم که نوشته ارجاع به داداسرا میخاستم بدونم ارجاع زده داداسرا یعنی سابقه دارم یاخیر ممنون میشم جوابشو به ایمیلم بفرستین خیلی نیاز به جوابش دارم ممنون میشم سریع جوابمو بدین

  13. سلام خدا قوت اینجانب در سال ۸۵ بخاطر نزاع یک روز افتادم زندان وبا قید وثیقه ازاد شدم محکوم به دیه هم شدم وپرداخت کردم الان برا استخدامی قوه قضاییه قبول شدم بنظر شما برام مشکل ساز میشه استعلام کنن بران دردسر میشه لطفا سریع جواب بفرمایید

  14. با سلام ، حدود ۱۵ سال پیش برای اعتیاد به زندان رفتم و سابقه دار شدم و ده سال بعد از اون درخواست گواهی عدم سو پیشینه از دفتر پلیس+۱۰ کردم و به من گفتند که به اداره سجل کیفری مراجعه کنم
    به سجل کیفری مراجعه کردم و یک نامه به من دادند که رفتم دادگه انقلاب که پرونده داشتم و خلاصه حکم ده سال پیش من رو داخل پاکت در بسته دادند و دوباره رفتم سجل کیفری و بهشون دادم و برام گواهی عدم سو پیشینه صادر کردند
    آیا الان هم برای دریافت گواهی عدم ، باید همه اون مراحل رو انجام بدم؟ یا فقط به پلیس +۱۰ مراجعه کنم و درخواست بدم؟؟

  15. باسلام و درود فراوان
    استاد ببخشید من سال ۹۲ سر یه اتفاقی که تو خدمت افتاد.بردنم دادسرای نظام و چون متهم بودم قاضی به خاطر عدم تودیع وثیقه گفت ببرینش ندامتگاه بازداشت بشه.بعد از بیست وهفت روز بازداشت قاضی دادسرا هشتصد هزار تومن محکوم به جزای نقدی شدم
    سال۹۵ سوءسابقه گرفتم تمام جزییات اون محکومیت ثبت شده بود
    اما توی همین سال جاری رفتم سوءسابقه بگیرم گفتن سابقه ای نداری همش پاک شده بود. مگه چنین چیزی ممکنه. خودمون هم موندیم
    البته بگم سوءسابقه دومی که گرفتم از شهرستان مجاور خودمون گرفتم.اگر توضیح بدید ممنون میشم

    1. درود بر آقا شهرام بله چنین چیزی شدنی هست چون اساسا شما به زندان محکوم نشدید که بخواد سابقه بشه بلکه بعلت عجز از تودیع وثیقه بازداشت بودی و مضافا اینکه هر چند تمام محکومیت های افراد در سجل قضایی و کیفری و اداری ثبت می شه اما تحت شرایطی فقط برخی از احکام کیفری آن هم تا مدتی سابقه سوء محسوب می شوند

  16. سلام من درسال۹۳به جرم جعل برگ مرخصی در داد گاه نظام به خاطر نداشتن وثیقه ۵روز بازداشت شدم و بعد ۵۰۰۰۰تومان جریمه شدم که با توجه به مدت بازداشت بدون پرداخت پول آزاد شدم الان میخام در یک سارمان دولتی استخدام بشم و از من گواهی سو پیشینه میخان
    آیا به من گواهی میدن یا اینکه فاقد سو پیشینه موثر درج میشه با توجه به اینکه شهر کوچک هست نمیخام کسی از موضوع مطلع بشه
    واینکه میتونم برا انتخابات شورا یا مجلس ثبت نام کنم
    ممنون میشم راهنمایی کنین

  17. با سلام دوست عزیز من امسال با یاری خدا امتحان وکالت قبول شدم بعد اینکه حدودا چهار سال گذشته سر قضیه ناموسی دعوایی داشتم که محکوم به پرداخت ده ملیون دیه شدم که بعدا اعسار گذاشتم و الان دارم به صورت اقساط تا چند سال دیگه پرداخت مسکنم میدونم که باتوجه به ماده ٢۵مجازات اسلامی سوپیشنه موثر محسول نمیشه و در جواب استعلامات هم نمیاد اما میخام بدونم در عمل هم اجرا میشه و باتوجه به حساس بودن شغل وکالت به نظر شما واسم درد سر نمیشه خیلی استرس دارم

  18. با سلام و خسته نباشید من امسال خداروشکر ازمون وکالت قبول شدم و اینکه من حدود چهار سال پیش دعوایی ناموسی داشتم که محکوم به پرداخت ده ملیون تومان دیه شدم و اینکه اعسار زدم و ماهیانه تا دوسال دیگه باید پرداخت کنم اگاه هستم که مطابق ماده ٢۵ مجازات اسلامی سو پیشینه موقر محسوب نخواهد شد و در جواب استعلامات نمیاد ولی از انجا که وکالت شغل حساسی هست خواستم بدونم ایا در عمل نیز چنین می باشد و من نگرانی نداشته باشم؟؟

  19. سلام خسته نباشید من به اتهام سرقت یه دوچرخه قاضی دستور داد بخاطر اینکه سو سابقه ندارم به مدت یکسال حبس تعلیقی الان میخوام برا استخدام نیروهای مسلح برم مشکل پیش میاد؟

  20. درود بر شما خیلی از روند اداری خبر ندارم بنده در زمینه امور دادگاه و محاکماتی تخصص دارم و کار می کنم اما تا اونجایی که اطلاع دارم در شهرستان ها هم از جمله شیراز اداره سجل کیفری این امور را انجام می ده لزوما در تهران نیست نیازی به وقت گرفتن قبلی نداره و اگر سابقه ای نداشته باشید کمتر از یک هفته پاسخ داده می شود

    1. درود بر شما بله تو سجل کیفری ثبت می شه اما جزو سوابق کیفری موثر محسوب نخواهد شد به عبارتی با گذشت ۷ سال از تاریخ محکومیت در استعلامات اداری گزارش نخواهد شد

  21. سلام ببخشید من سال ۹۱ چند روزی زندان افتادم به دلیل اقدام علیه امنیت ملی بعد منو بردن دادگاه ۵ سال حکم تعلیقی به من دادن الان هم ۵ سال تعلیقیم تمام شده درازمون استخدامی شرکت کردم قبول شدم ازم استعلام گرفتن پرونده قضائیم براشون مشخص شده خواستم بدونم تاثیری داره در استخدامم ممنون میشم جواب بدین اجرتون با خدا

    1. درود بر شما با فرض صدور حکم محکومیت قطعی شما در سال ۹۱ و احتساب ۵ سال حبس ولو تعلیقی شما تا سال ۹۹ یعنی به مدت سه سال از استخدام در ادارات و ارگان های دولتی محروم هستید

  22. سلام و درود خدمت شما!
    میخواستم خواهشا ازتون در مورد مفهوم کیفری بپرستم که خود کلمه کیفری و یا جزایی را چطور تعریف کنیم که بتونه مرتبط با کلمه کیفر باشد و همچنان مرجع معتبری هم ذکر کنید که از این واژه تعریفی ارائه کرده باشند. تشکر

    1. درود بر شما هر اقدام یا عدم اقدامی که در قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد مشمول عنوان کیفری است. منظور از مجازات هم شامل قصاص.حبس.تبعید.شلاق.جریمه نقدی.دیه.انواع محرومیت های اجتماعی..اخراج از محل خدمت یا همان انفصال از خدمت… در مقابل مجازات انواع و اقسام محکومیت های مالی و غیر مالی قرار دارد مثل محکومیت به پرداخت وجه چک یا الزام به انجام تعهد مثل تنظیم سند قطعی یک خودرو و …

  23. سلام . احترامأ اینهایی که در سایت خودتون نوشتید در حد حرفه و در عمل دقیقا بر عکس اینه . سابقه ، سابقه است. من خودم رفتم به عنوان نگهبان در یکی از بانکها مشغول به کار بشم به صورت قراردادی. رفتم استخدام شدم دوره آموزشم داشت تموم می شد که عذرم را خواستند چرا؟ چون ۱۲ سال پیش به اتهام حرف زدن با یک دختر، روز روشن ،در ایستگاه اتوبوس دستگیر شده بودم و ۲۵ ضربه شلاق خوردم. جرمی که الان اصلا جرم نیست و جالبه بدونید اون دختری که اون روز در خیابان حرف میزدم شش ماه بعدش باهم ازدواج کردیم و الان از ایشان یک فرزند دارم.
    ماده مکرر ۶۲ قانون مجازات اسلامی تاکید بر حذف کامل سؤپیشینه کیفری غیر مؤثر ، دارد و سال ۹۲ تصویب و ابلاغ شده اما کیه که اجرا کنه؟ چند بار مراجعه کردم سجل کیفری دادگستری کل در تهران اما با …… گفتند که بله چنین قانونی هست اما نگفته اند از کی اجرایش کنیم؟و کاری نکردند. بله عزیزان اگر سؤ پیشینه کیفری دارید بی خیال بشید پاک شدنی نیست.

    1. درود بر شما دوست عزیز اینکه قانون نادیده گرفته می شود و برخی از دستگاه ها یا شرکت های دولتی نقض قانون می کنند دلیل بر درست بودن کارشون نیست احکام زیادی از سوی دیوان عدالت اداری بابت همین تخلفات صادر شده و مجبور شدند طرف رو استخدام کنند البته پس از حصول و وجود سایر شرایط اما منم با شما موافقم در عمل گاها قوانین نادیده گرفته می شود و حقوق اشخاص تباه می شود

  24. سلام. خسته نباشید. خواستم بدونم. در مورد پرونده ای قرار منع تعقیب صادر شده آیا جزء سوء پیشینه برای استخدامی به حساب میاد یا نه؟

    1. درود بر شما با صدور قرار منع تعقیب فرض بر این است که اساسا جرمی واقع نشده تبعا سوء پیشینه ای هم قابل تصور نیست و پاسخ سئوال شما منفی است

  25. سلام
    بنده به جرم معاونت در ادم ربایی به شش ماه حبس تعزیری درجه هفت محکوم شدم و پس از تایید حکم در دیوان شاکی رضایت داده و عفو رهبری شامل حال بنده شد و پرونده مختومه شد،الان من میتونم استخدام بشم و سو پیشینه کیفری بگیرم(البته یه روز بازداشت موقت بودم و ازم انگشت نگاری شده)خیلی ممنون میشم جواب بدین

    1. درود بر شما برابر قانون محرومیت های اجتماعی پس از انقضاء مواعد تعیین شده و اجرای حکم رفع اثر ومنتفی می شوند در جرم آدم ربایی پس از گذشت دو سال از اجرای حکم محرومیت های اجتماعی مثل استخدام منتفی می شود.عفو مجرم ولو با گذشت شاکی خصوصی هم توام باشد در جرایم غیرقابل گذشت مثل آدم ربایی موجب منتفی شدن محرومیت های اجتماعی نمی شود مگر اینکه در جریان عفو این موضوع تصریح شده باشد

  26. با سلام و تحیت
    یک خانم از بنده شکایت کرده بود که پول به حساب من واریز کرده تا بنده براشون لوازم آرایشی بفرستم ولی بنده نفرستادم و چون شاکی از اهواز بود و من اذربایجان غربی دو سال بود که پرونده در جریان بود … از طرفی بنده رفتم جزیره کیش مسافرت و اونجا یک گوشی پیدا کردم گوشی رو بردم کلانتری تا با دست مامور قانون به صاحب ان که یک خانم بود تحویل بدم ولی صاحب تلفن گوشی رو گرفت بعد گفت من از این اقا شکایت دارم و در نهایت در دادگاه یک میلیون گرفت رضایت داد و قاضی شش ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق را به عنوان جنبه عمومی برام نوشت و یک سال تعلیق کرد.تعلیق از برج ۵ سال ۹۷ شروع شد.
    از اون طرف در ۱۶ اسفند ماه رای غیابی برای پرونده به دو سال حبس تعزیری و پنج میلیون جریمه صادر شد ولی غیابی. بنده هم وکیل گرفتم و واخواهی کردم ولی از اجرای احکام جزیره کیش ابلاغیه برای اجرای حکم تعلیقی در ۲۵ فروردین ۹۸ برام اومد….. الان که رای صادره غیابی و قطعی نیست و پرونده در مرحله واخواهی و تجدید نظر میباشد چطور حکم تعلیقی لغو و به اجرا در امده …. لطفا بنده را راهنمایی کنید راه دور هست من نمیتونم برم کیش…ایا از دادسرای شهر خود میتونم اقدامی بکنم؟

    1. درود بر شما
      احکام تعلیقی در صورت ارتکاب جرم جدید به موقع اجرا گذاشته می شوند آن طور که شما می فرمایید حکم جدید شما هنوز قطعی نشده است توصیه می کنم یک گواهی عدم قطعیت یا گواهی رسیدگی به واخواهی از شعبه ای که وکیل گرفتید دریافت کنید و از طریق پست پیشتاز مراتب را به اطلاع اجرای احکام کیش برسانید و مراتب عدم قطعیت رای غیابی را اعلام نمایید تا از اجرای حکم تعلیقی جلوگیری کنند

  27. سلام من سال ۸۲ به دلیل فرار از خدمت به ۳ ماه حبس از طرف دادگاه محکوم شدم و در زندان قزل حصار بند نظامی دوره زندان را سپری کردم الان برای استخدام از من گواهی عدم سو پیشینه خواستن خواستم بدانم سابقه برای من در گواهی درج شده یا سو پیشینه بهم میدهند که سابقه ای نداشته ام؟

  28. با سلام
    خیلی ممنون میشم اگه زودتر پاسخ سوالم رو بدید.
    من در تاریخ ۹ دی ماه ۱۳۹۷ به دلیل رابطه نا مشروع مادون زنا دستگیر شدم. البته متهم ردیف دوم شناخته شده و حتی یه لحظه رو هم در بازداشتگاه نبوده ام. روز بعد با مراجعه به دادسرا حتی نزد قاضی برای دفاع نرفته و از این جرم و اتهام تبرئه شدم و هیچ جرمی به بنده انتساب نشده.
    الان قصد استخدام در یک شرکت وابسطه به سازمان انرژی اتمی رو دارم و مدارک و اطلاعات بنده به حفاظت اطلاعات اونجا ارسال شده.
    نگرانی زیادی دارم بابت این موضوع. میدونم که در سوء پیشینه ذکر نخواهد شد اما آیا در سجل کیفری این مورد با توجه به اینکه بنده تبرئه شدم ثبت میشه؟ چون این سازمان دارای حساسیت های زیادی است و نگرانی ام بابت اینه که نکنه حتی با وجود تبرئه شدن از استخدام سر باز بزنند.
    تو سایت سنا همواره چک میکنم و ابلاغیه مورد نظر رو کماکان اونجا میبینم.
    آیا این ابلاغیه ای که تو سایت سنا هست همون سجل کیفری بنده است؟
    با تشکر

  29. سلام من آموزش وپرورشی بودم سال۱۳۷۶بخاطراجرای حکم حدصدضربه شلاق اخراج شدم آیاباوجودزایل شدن اثرحکم میتوانم درخواست بازگشت به کاربدهم ؟وموردموافقت قرارمیگیرد؟

    1. درود بر شما منعی بابت درخواست بازگشت به کار در صورتی که حکم اخراج شما صادر نشده باشد نیست و اینکه پذیرفته بشه یا نه بسته به سایر شرایط اداره مربوطه است اما از بابت محکومیت سابق شما قانونا شما فاقد سابقه کیفری موثر هستید و از این لحاظ مانعی نیست

  30. سلام یک ماه پیش من با یه که نمیشناختم یه معامله کردم و اون پولو به کارت من واریز کرد بعدش که حسابم مسدود شد متوجه شدم پول از کارت دزدی بوده از من شکایت شد چون پول اومده بود توی حسابم و رفتم اونجا و توی پلیس فتا پول طرفو دادم و اونم رضایت دادو پرونده بسته شد حالا واسه من سو پیشینه نمیشه اون ماجرا؟

  31. سلام من با دوستانم دوسال پیش تقریبا به به شمال می‌رفتیم از دوستانم مشروبات الکلی گرفتن و همه ۴نفر ما به گردن گرفتیم و دو شب زندان ماندیم و بعد با گذاشتن سند آزاد شدیم و بعد چون ثابقه نداشتیم با دویست هزار جریمه تبرعه شدیم . من الان می‌خوام تو شرکت استخدام بشم سوپبشینه میفرستن آیا میاد مشکلی برام میشه

    1. با سلام و پوزش بابت تاخیر در ارسال پاسخ در سوافق کیفری و سجل قضایی ثبت می شود منتها به شعبه اجرای احکام مربوطه مراجعه می کنید و درخواست رفع اثر می کنید تا مشکل شما حل شود

  32. البته ببخشید ۴سال میشه از اون زمان زندان من گذشته . لطفاً زود جواب بدین خیلی نگرانم در سوپیشینه ام میاد. شرکت استخدام میشم یا نه

  33. سلام من تقریبا ۳سال پیش با دوستانم به شمال می‌رفتیم از دوستام مشربات الکی گرفتن و ما ۴نفر به گردن گرفتیم خلاصه دو روز زندان رفتیم و بعد با ضامن آزاد شدیم و بعد به علت نداشتن سوسابقه تنها دویست هزار جریمه شدیم . الان می‌خوام استخدام بشم در شرکتی میخواستم بدونم سوپیشینه میخوان ایا در سوپیشینه ذکر خواهد شد من سابقه دارم خواهشاً زود جواب بدین

    1. در سوابق شما ثبت می شود منتها در زمان استخدام و دریافت پاسخ اگر گزارش شد برای رفع اثر به اجرای احکام مربوطه مراجعه می کنید و در خواست رفع اثر می کنید و اقدام خواهد شد

  34. با عرض سلام
    بنده امسال بخاطر روزه خواری سه روز زندان رفتم
    قاضی ۷۴ضربه شلاق تعزیری محکوم کرد و سه سال تعلیق زد و گفت جاش باید ۶ماه در مسجد به اعمال عبادی بپردازید.
    خواستم ببینم سوپیشینه محسوب میشه
    در مراحل استخدام هستم

  35. سلام وقت بخیر سال ۸۸ یا ۸۹ به جرم سرقت دستگیر شدم شخص شاکی رضایت دادند یعنی پولی که درخواست کرده بودند پرداخت شد و رصایت دادند ….دادگاه هم مبلغی رو به عنوان جریمه برای بنده در نظر گرفتند و پرداخت شد یعنی شلاق و بود زندان که گفتند جریمه میشید و این مبلغ رو باید پرداخت کنید یا اینکه برید زندان ….حال بعد از این مدت که هیچ جرمی مرتکب نشده ام بازم هم سوپیشینه دارم چون یه شرکت خصوصی رفتم و نامه قرار هست ببرم براشون ایا سوپیشنه ذکر میکنند یا خیر برای من

    1. درود بر شما نگران نباشید جرم مذکور دیگر سابقه موثر محسوب نمی شود اگر احیانا در پاسخ استعلام سابقه مذکور قید شده بود به دادسرای مربوطه (در تهران دادسرای ناحیه ۳۷ واقع در بلوار آیت ا… کاشانی بلوار اباذر ) مراجعه می کنید و درخواست رفع اثر می کنید و اقدام لازم انجام خواهد شد و گواهی عدم سوء پیشینه دریافت خواهید کرد

  36. سلام خسته نباشید من منشی یک آقای بودم معاملات فرش داشتند با یکی از مشتریانش بحثش شد به مشکل خورد برای بدهی ازش فرش گرفته بوذ طرف با پرونده سازی اتهام کلاهبرداری زد تو یه جلسه پلیس مارو برد سه شب زندان بودم اثر انگشت گرفت با وثیقه آزاد شدیم که تو دادگاه تبرئه شدیم و دادگاه تجدید نظر هم تبرئه کرد،الان برای کار گواهی سو پیشینه باید ببرم آیا درج میشه برام؟نیازی هست حکم تبرئه را به زندان ارجاع بدم؟ اگه لطف کنیدزود بهم جواب بدید ممنون میشم

  37. با سلام.من در دوران خدمت در سال ۸۶ به جرم سرقت اموال تربیت بدنی به پرداخت مبلغ پنج ملیون ریال جزای نقدی محکوم و حکم صادره اجرا شد.ضمنا از تاریخ ۸۶/۹/۱۴الی ۸۶/۹/۱۵بلحاظ عجز از معرفی کفیل بازداشت شدم.در سال ۹۵ برای عدم سو پیشینه اقدام کردم و در گواهی من ثبت شده بود.به نامه مربوط از محل خدمت به دادستانی مراجعه کردم برای من گواهی سفید صادر شد.و الان برای استخدام رفتم به من برگه معرفی نامه برای سو پیشینه دادن که شرکت به من گفت سو پیشینه برای ما خودشون میفرستن.و خیلی تاکید دارن که دستی قبول نمیکنیم.من ادرس منزل دادم که یوقت نزده باشن.بعد از ملاحضه با اداره پست بفرستم.سوال من اینه که بعد گذشت ۱۲ سال داخل سو پیشینه ثبت میشه؟.دوم اینکه برگه که استعلام میاد با برگه که ما رفع اثر میکنیم فرق داره؟از لحاظ متن و سر برگ.اگه فرق داره چیکار کنم که فرق نداشته باشه.به طور مثال بالای سر برگ مینویسه اداره اگاهی ولی گواهی چیز دیگه.شرکت خیلی حساسیت داره.
    سوال اخر من اینه که چیکار کنم از کجا شروع کنم دیگه مستقیم برگه سفید بیاد.تو هر سری اقدام نکنم برای گواهی سفید گرفتن

    1. درود بر شما سابقه شما با توجه به سنواتی که گذشته منتفی است و در پاسخ به استعلامات به جز استعلامات قضایی درج نمی شود اما اگر احیانا درج شد باید به اداره سجل کیفری مراجعه کنید و درخواست رفع اثر بدهید. به حال شرکت ها فرقی نمی کند مهم این است که قید شده باشد فاقد سابقه کیفری موثر است

  38. سلام من ۱۰ سال پیش با یه خانم تو خیابان دعوا کردم به جرم آزار واذیت خیابانی ۱۰ روز بازداشت بودم بعد که خانم رضایت داد ولی دادگاه به ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد الان هم برا استخدام دو اداره قبول شدم آیا برا من سوئ پیشینه درج خواهد شد

  39. سلام
    بنده حدود ده سال پیش با رایختن درب منزلمان من و دختری که انجا بود را گرفته البته دو شرایط مناسب و هیچگونه منع شعوناتی نبود اما دلیل اوردند که عکسهای البوم چون کنار هم و بدون حجاب هست مرتکب زنا شده و به اجبار با سن کمم اعتراف را امضا کردم ، و شلاق را به جان خریده و از منکرات بیرون امدم
    حال در جوابیه امده به اجرای احکام مراجعه کنم ، قضیه چی هست ؟ ؟

    1. درود بر شما اینکه می فرمایید ده سال پیش و اینکه الان از اجرای احکام براتون اخطاریه آمده غیر عادی هست اگر شلاق را خوردید دیگر دلیلی ندارد احظاریه برای شما بیاد چون حکم اجرا شده چاره ای ندارید برید پرس و جو کنید ببینید موضو ع از چه قرار

  40. با سلام .
    ببخشید من سوالی داشتم … مدام تو اینترنت میبینم آدما گذشته ی طرف مقابل رو از جایی در مییارن که عقل جن هم بهش نمیرسه ..
    آیا این قبیل افراد میتونن به حریم خصوصی افراد از طریق سابقه ی قضایی اونها دسترسی داشته باشن ….
    یعنی واقعاً اطلاعات محرمانه آدما اینقدر بی درو پیکره …. ؟

  41. سلام
    درسال۱۳۹۴ از طرف ادارع آموزش و پرورش به بنده اتهام جعل سند دولتی زده شد و یه روز رفتم زندان و از من انگشت نگاری و … شد،دومین روز از طریق وثیقه آزاد شدم،درسال ۹۵ در دادگستری تبرئه شدم،درسال ۹۸ بعد از اینکه از سوءپیشینه برگه گرفتم اما دیدم که رفع اثر نشده،چکار میتونم بکنم که در برگه های سوءپیشینه ای که در اسخدامی شرکت ها یا ادارات میخوان این اثر قید نشده باشه،باید چکارکنم و از کجا اقدام کنم
    لطفا بیشتر راهنماییم کنین
    سپاس

    1. درود بر شما
      به اداره سجل کیفری دادسرای محل سکونت خود مراجعه کنید و درخواست رفع سوء اثر و پاک کردن سوابق نمایید هر چند با توجه به برائت شما اساسا سابقه ای ندارید

  42. سلام ،همسر من در خواست گواهی عدم سوء پیشینه دادن و در جواب فرستادنشون اداره سجل کیفری،یکی از نامه ها مربوط ب سال ۸۰ بوده ک سن همسرم زیر ۱۸ سال بوده بابت سرقت و همسرم ب مده ۱۸ ماه در کانون بازداشت بودند، یکی از اونها مال سال ۸۷ بوده به جرم سرقت ک حکم برائت براشون صادر شده، و یکی دیگه برای سال ۹۰ بوده برای سرقت که با رضایت شاکی و فیش حقوقی آزاد شدن
    الان ما اگه نامه های دادسرا رو برای اداره سجل کیفری ببریم چون همسرم برای استخدام توی انبار ی شرکت درخواست دادن و اونا گفتن ک آدرس شرکت رو برای سوء پیشینه بفرستیم خواستم بدونم این سوابق برای شرکت فرستاده میشه یا گواهی عدم سوء پیشینه میزنن؟
    خواهش می کنم جواب بدین خیلی به این استخدام نیاز داریم

    1. درود بر شما
      وظیفه اداره سجل کیفری بررسی سوابق متقاضی رفع اثر از سوابق است و اساسا کاری به مرجعی که قرار است شما عدم سوء پیشینه به آن ارائه کنید ندارد بنابراین فقط درخواست رفع اثر کنید و بدون شک سوابق شما به شرکت مذکور فرستاده نخواهد شد به عبارتی چنین اجازه قانونی ندارند

  43. باسلام وخسته نباشیدمی خوام برای آزمون قضاوت شرکت شرکت کنم اگه پدرآدم۱۸سال پیش سرچندگرم مواد۲ماه زندان وشلاق محکوم شودآدم رو درتحقیقات دگردمی کنند ممنون

  44. سلام
    بنده درخواست سجل کیفری داشتم ، که هیچگونه سابقه ای با کد ملیم بالا نیومد ، ولی با اسمم بالا اومده ، ضمن اینکه اون تاریخی که تو سیستم زده مرتکب جرم شدم سال هشتادو سه بوده که من شیش سال بیشتر نداشتم ، حالا میخواستم ببینم اصل قضیه چیه ایا برام مشکلی پیش میاد ؟

    1. درود بر شما نه لزوما اما حتما برید از طریق اداره سجل کیفری محل سکونتتان موضوع را پیگیری و حل کنید چون ممکن است فقط یک تشابه اسمی باشد که همین تشابه ممکن یک روز و یک جایی براتون مشکل ساز بشه

  45. باسلام
    بنده هیچگونه سابقه ای در زندگی روزمره خودم نداشتم و ندارم و با شگرد یک نفر که سال ۸۵ به جرم سرقت گیر می افتد و با استفاده از اشنایت و مدارک بنده که از ایشان ماشینی خریداری شده از محضر خودش را از زندان آزاد میکند و سال ۹۷ با توقیف اموال متوجه شدم پرونده دارم و برام حکم غیابی ۲۱ سال زندانی صادر شده است و با پیگیری پرونده در دادگاه بدوی به ۲سال و دو ماه و شلاق تغییر کرده است که بنده اعتراض کردم و منتظر دادگاه تجدید نظر هستم و الان درخواست سو پیشینه کردم نوشته است سابقه کیفری دارم میشه راهنمایی کنید چکار کنم جهت صدور گواهی عدم سوء پیشینه با توجه به اینکه پرونده روال قانونی خودش است و چیزی قطعی نشده است و تا الانم حتی پام به کلانتری باز نشده است. با تشکر

    1. درود بر شما
      به اداره سجل کیفری مراجعه و مراتب را منعکس نمایید تا با توجه به عدم قطعیت رای صادره موضوع داشتن سابقه از سابقه کیفری شما پاک گردد

    1. سلام ودرود برشما
      ۷۰ضربه شلاق مجازات تعزیری میباشد و طبق تبصره ۱ ماده ۲۵ زمانی در گواهی های صادره از مراجع ذیربط درج میشود که به درخواست مراجع قضایی برای تعیین یا بازنگری در مجازات باشد.

    1. درود بر شما
      اساسا کلیه سوابق کیفری در سجل کیفری اشخاص ثبت می گردد و پاک نمی شود منتها جرائمی مثل شرب خمر که دارای محرومیت های تبعی هستند با گذشت زمان مقرر برابر تبصره یک ماده ۲۵ قانون مجازات اسلامی در پاسخ استعلامات منعکس نخواهد شد

  46. باسلام و خداوقت-اینجانب در دادگاه بدوی به جرم تحصیل مال نامشروع به یسکال حبس تعزیری درجه شش محکوم شدم(رضایت شاکی رو گرفتم و درج پرونده شد).اما در دادگاه تجدید نظر بدون حتی یک روز بازداشت به جزای نقدی تبدیل شد.اولاا سوپیشینه برام قید میشه؟دوما در سجل کیفری ثبت میشه؟درصورت ثبت شدن چندسال دیگه زایل مشه از سجل؟خیلی ممنونم

    1. درود بر شما
      اولا -تمام سوابق کیفری افراد در سجل فضایی و کیفری ماندگار می شود ثانیا – تنها محکومیت های موثر کیفری در پاسخ به استعلامات آنهم در دوره زمانی مشخص منعکس می شوند ثالثا – مورد شما به استناد بند پ ماده ۲۵ قانون مجازات اسلامی مشمول سابقه کیفری موثر نیست

  47. سلام خدمت شما ایا گزینش ادارات میتوانند به صورت محرمانه سوابق غیر موثر افراد را به صورت محرمانه از قوه قضاییه استعلام کند؟یا به گواهی سو پیشینه اکتفا می کند اگر همه سوابق را قوه بهگزینش ادارات دولتی اعلاممکند که این موضوع حیلی بده

  48. سلام برای انگشت نگاری رفتم پلیس +۱۰ الان یه هفته است جوابش نیومده کی دقیقا و چند روزه پست میاره ؟
    سوال دوم اینکه آیا میشه کلاه برداری اینترنتی خودش سوپیشینه زده بشه؟

  49. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
    بنده به علت ضرب و جرح عمدی محکوم به ۲۸ میلیون دیه شدم. البته بعد از استخدام شدنم. سوالم اینه اگه بعد ۵ سال که قرارداد استخدادم تموم میشه بخوام تغییر وضعییت بدم اون پرونده برام مشکل میشه یا ن
    ممنون میشم جواب بدین

  50. سلام
    خدمت ادمین عزیز .من ۳ سال پیش یک عدد اسپری فلفل داشتم که بابت همون منو بازداشت موقت کردن در فشا فویه با کفالت فیش حقوقی ازاد شدم روز دادگاه قاضی به سابقه نگاه کرد و دید پاکه و گفت چون اولین بارت هست آزادی ولی یک سال مینویسم که اگر هر خطای بکنی در مدت ۱ سال ۲ روز هم بری زندان این ۱ سال هم میاد روش که الان ۳ ساله از موضوع میگذره برای استخدامی اقدام کردم واسه سوء پیشینه گفتن بیام خیابان فاطمی دادسرای سجل کیفری ..! خواستم بدونم سابقه شده واسم و آیا برم واسم حل میکنن که تو کارم مشکل نشه ممنون میشم توضیه بدید

    1. درود بر شما جز سابقه موثر کیفری نیست و چنانچه در سوابق شما درج شده باشد با مراجعه به اداره سجل کیفری نسبت به برطرف کردن یا همان رفع اثر اقدام نمایید

  51. با سلام
    من سال ۹۳ به جرم رابطه نا مشرو ۳روز زندان بودم.به دفتر خدمات قضایی مراجعه کردم جواب امد به واحد سجلی مراجعه کنید.ایا سابقه پاک نشده که من به این واحد مراجعه کنم؟

    1. درود بر شما
      با توجه به گذشت ۵ سال محرومیت اجتماعی شما مرتفع شده منتها بر رفع اثر باید تشریف ببرید اداره یاد شده تا رفع اثر کنید

  52. سلام من سال ۸۸بابت چک برگشی به زندان رفتم بیست روز اثرانگشت هم دادم ,,البته سال بعد هم چک برگشتی داشتم که حکم صادر شده ولی زندان نرفتم برای مهریه هم سال ۹۷محکوم شدم الان گواهی میخوام نامه اومدهبرم فاطمی اداره سجلی قضایی آیا اگر الان من اونجا برم احتمال داره جلب بشم ودستگیر بشم وهمچنین سوپیشنه میشه برام ممنون میشم جواب بدید

    1. درود بر شما اگر بابت پرونده هایی که می فرمایید بدهی هاتون رو تسویه نکرده باشید ممکن است همچنان طلبکاران برگ جلب شما را داشته باشند اما یقینا تو اداره سجل کیفر ی بازداشت نمی شوید

  53. سلام.من برای ترجمه سوء پیشینم نیاز به مهر رئیس اداره سجل کیفری علاوه بر مهر دادسرا هم دارم که تو برگه سوء پیشینم زده نشده کجا میتونم برم این مهرو برام بزنن.ممنون میشم راهنماییم کنید

  54. سلام
    بنده در سال ۹۷ به جرم کشت شاهدانه ۳ ماه زندانی و ۱۰ میلیون جریمه شدم، حال در حال حاضر گواهی صادره توسط اداره سجل کیفری برایم صادر شده و اخذ کردم و در آن برایم عدم سو پیشینه ذکر شده است، حال سوال بنده این است که؛
    ۱) همیشه برای دریافت سو پیشینه باید به اداره سجل کیفری مراجعه نمایم؟
    ۲) یا برای درخواست سو پیشینه برای دفعات بعد همان درخواست پلیس +۱۰ کافیست و برایم گواهی پست میشود؟
    ۳) در صورت ارسال توسط پلیس +۱۰ در ان گواهی هم سو پیشینه برایم ثبت نمیشود؟
    با تشکر

    1. درود بر شما
      بر دریافت گواهی عدم سوء پیشینه نیازی نیست به اداره سجل کیفری مراجعه کنید کارتون از طریق دفاتر خدمات قضایی انجام خواهد شد.
      بله ثبت نخواهد شد

  55. در سال ۶۵ برادرم که ۱۶ یا ۱۷ سال سن داشت بعلت اتهام عمل تفخیذ ولواط دو روز بازداشت وروانه زندان می شود واز او انگشت نگاری می کنند بعد از گذشت ۳۵ سال ایا سو پیشینه او پاک شده یا خیر اگر پاک نشده می تواند پاک کند ایا در حال حاضر بعد از گذشت ۳۵ سال سابقه او موثر است یا غیر موثر ایا محرومیت اجتماعی شامل او می شود یا خیر لطفا راهنمایی کنید

  56. سلام . من سال ۹۷/۷ بابت پخش عکس و مزاحمت دوسال زندان و یک تومن جریمه شدم با همکاری وکیلم حکم قطعی ۴ ماه بود که به اشتباه مجبور به تحمل ۴ روز زندان شدم. ایا برام سو سابقه محسوب میشه در سابقه کیفری چطور؟

  57. باسلام وخستگی نباشید ، من متولد ۱۳۲۱ هستم برای دخواست صدور کوهی سو پیشینه جهت ارائه به سفارت ، در تهران ، به دفاتر مربوط مراحعه کردم ، فرمودند : باشخاص بالای ۷۰ سال گواهی داده نمیشود آیا گفتن این جواب به سفارت کافی است ؟ از جوابتان سپاسگزارم

    1. درود بر شما
      تا آتجاییکه اطلاع دارم باید گواهی عدم سوءپیشینه ارائه کنید منتها دفاتر پلیس +۱۰ حق انگشت انگاری از افراد بالای ۷۰ سال ندارند و این افراد باید به اداره سجل کیفری شهرستان محل سکونت خود که از طریق دفاتر یا پلیس آگاهی اعلام می شود مراجعه نمایند.

  58. سلام بنده پارسال سر مسئله ای یک شب بازداشتگاه کلانتری بودم که فردای اون رفتم دادگاه و منع تعقیب و برائت صادر شد نه زندان رفتم نه محکومیت آگاهی مراجعه کردم گفتن هیچ موردی ازت ثبت نشده الان گزینش دستگاه های دولتی هستم ممکن هست با اینکه تو سیستم آگاهی و سوپیشینه چیزی ثبت نشده گزینش بفهمه یا رد کنه

  59. من دوازده سال پیش به جرم رابطه نامشروع حکم تعلیقی شلاق برایم اعلام کردند. با توجه به اینکه چندین سال از پایان تعلیق هم گذشت، آیا طبق ماده ۳۲ قانون مجازات اسلامی از سجل کیفری من حذف شده است؟

    1. درود بر شما
      در خصوص این جرم در حال حاضر شما فاقد سابقه کیفری موثر محسوب می شوید و چنانچه در سوابق شما متعاقب درخواست گواهی سوء پیشینه سابقه ای در این خصوص اعلام گردد باید به اداره سجل کیفری محل مراجعه و درخواست رفع اثر نمایید

  60. سلام ببشخید یه سوال داشتم بنده خیلی وفت پیش با یه دختری دوست بودم بعد من را با آن دختر گرفتن من نمیدانستم که شوهر دارد چن ساعتی تویه بازداشت بودم بعد رضایت دادن من آزاد شدم گفتن هیچ سابقه ای برات ثبت نمیشه .ولی الان که میخام برایه کاری استخدام بشم سو پیشینه منرا ارجاع داده ب اداره سجل کیفری.حالا میخواهم ک بدونم این برام مورد حساب میشه ؟؟؟

  61. باسلام من در سال ۹۵ به اتهام توهین و ضرب و شتم بازداشت و به علت فراهم نشدن وثیقه سه روز زندان رفتم بعد از آن با وثیقه از زندان خارج و در دادگاه به پرداخت دیه یک هزارم دیه کامل محکوم شدم بعد از چهار سال جهت گرفتن عدم سوء پیشینه از پلیس+۱۰ اقدام کردم که یک برگه به من دادن بعد از چند روز که نوشته بود سابقه دارم به همراه عنوان جرم و شماره عکس.برگه را بردم کلانتری و از آنجا هم گفتن ببر دادسرا دادسرا گفتن غیر موثر باید بزنیم که گفتم نه پرونده بسته شده و گفتن پس استعلام باید بگیریم که زمانبره .من دادنامه و گواهی منع تعقیب را نشان دادم و قانع شدن و سجل کیفری( نامبرده هیچ گونه سابقه کیفری ندارد) صادر کردن. حالا می‌خوام بدونم با این تفاسیر چرا از همون اول گواهی عدم سوء پیشینه را نمیدن؟ و باید برم دادسرا! و اینکه چرا بعد ۴سال سو پیشینه حساب میکنن؟

    1. درود بر شما
      شما درست می فرمایید منتها وقتی کسی به زندان معرفی می شود سوابق انگشت نگاری و نوع اتهام ثبت می شود ولو اینکه متهم بعدا تبرئه شود که لازم هست مراتب دوباره ثبت و ضبط شود که مغفول می ماند.این هم یکی از اون مشکلاتی هست که می دانیم

  62. با سلام
    بنده در سال ۸۷ به جرم حمل و استفاده ماده مخدر صنعتی دستگیر شدم و مدت ۳روز در پایگاه مواد مخدر تهران بازداشت بودم که عکس و اثر انگشت(فقط یک انگشت) از من گرفته شد و در دادگاه جرایم دارویی همون روز با فیش حقوقی آزاد شدم و بعدشم جریمه نقدی شدم که پرداختش کردم
    میخواستم بدونم الان سو پیشینه دارم؟
    چون محل کارم از برگه سو پیشینه خواسته
    تشکر

    1. درود بر شما
      خیر
      اما چون از شما انگشت نگاری شده و وارد زندان شدید باید به اداره سجل کیفری یا دایره سوابق کیفری دادگاه محل سکونت خود مراجعه و درخواست رفع اثر از سوابق یاد شده کنید

  63. سلام ببخشید من چند سال پیش هنوز میخاستم ۱۸ ساله شم. با دوستم دعوام شو چون دعوا نزدیک اداره اگاهی بود مامور مارو دید وبرد وانجا از ما تعهد گرفت که روباره دعوا نکنیم الان میخام در دستگاه دولتی استخدام شم ایا برام مشکلی پیش نمیاد

  64. باسلام و احترام
    بنده در دادگاه انقلاب برای یک مشکل امنیتی سیاسی به مدت ۲ سال محکوم شدم که از این ۲ سال ۲۰ ماه به صورت تعلیقی درآمد و ۴ ماه به زندان رفتم که به دلیل تمکین به رای دادگاه شد ۳ ماه و ۵ روز. الان که ۲ ماه از پایان زمان زندان می گذرد درخواست گواهی عدم سوء پیشینه دادم که برخلاف روال عادی به جای گواهی یا نامه عدم گواهی، نامه ارجاع به اداره سجل کیفری دادسرای عمومی و انقلاب تهران برام اومده که باید در اولین فرصت به این اداره مراجعه کنم.
    اول اینکه سوالم اینه که این مراجعه برای چیست ؟ دوم اینکه چه احتمالاتی وجود داره و در صورتی که عدم گواهی بدن چه چیزی در اون نوشته میشه ؟
    ممنون از پاسخگویی های شما

    1. درود بر شما
      به احتمال زیاد برای انجام مکاتبه با شعبه صادر کننده حکم و رفع اثر از حکم نیاز به حضور و پیگیری شما شده است.
      حتما مراجعه کنید نتیجه مثبت خواهد بود.

      1. سلام خسته نباشید پدر منو ب جرم همکاریربا گروهک ها گرفتن اما بی گناهه و هیچ مدرک محکمی علیهش ندارن بازداشت نشده و ازش تعهد گرفتن اما حکم قطعی ندادن. من میخام مصاحبه اموزش پرورش برم ممکنه گزینش منو رد کنن؟. الان نمیدونم سو پیشینه میشه براش یا نه. و اینکه ارگان دولتی حق استعلام دارن یا همون برگه عدم سو پیشینه کافیه.

  65. با سلام واحترام بنده به علت مشکل امنیتی ۵سال حبس گرفتم ولی در دادگاه تجدید نظر ۱۳ماه شد من ۱۱ماه از حبس خودم رو تحمل کردم ودادیار منو ازاد کرد بعد از یک ماه درخواست سوپیشینه دادم ولی برام محکومیت موثر کیفری برام ثبت شدمگر قانون نمیگه حبس زیر دو سال جز سابقه نمیشه می خواستم بدونم من باید چیکار کنم تا فاقد سوپیشینه برام رد شود

  66. با سلام
    درسال ۹۵ به جرم مواد مخدر دستگیر شدم که داخل پرونده زده بود غیر قابل توزیع چند بارهم رفتم انگشت نگاری جواب نامه برام میاد که عدم سوء پیشینه ولی برای جذب پلیس افتخاری رفتم پس از استعلام از حفاظت و سیستم پاوا دوباره پرونده محکومیت اومد بالا راهی هست که از سیستم پاوا و حفاظت پاک بشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. درود بر شما
      متاسفانه نه چون اساسا فلسفه تشکیل پرونده سجل قضایی همین است که سوابق همه در اون درج می شه منتها اون بخش از سوابق که موثر در استخدام نیست گزارش نمی شد اما چون خود پلیس دسترسی به سوابق داره در هر حال متوجه همه سوابق می شه

      1. سلام منو دو نفر دیگه رو بابت سرقت که ارزششو ۲۰ میلیون زدن دستگیر کردن و قاضی تا کامل شدن پرونده دستور بازداشت موقت به زندان رو داد
        اونجا ازمون انگشت نگاری کردن و ۱۲ روز بازداشت موقت بودم که بعد شاکی رضایت داد و چند روز بعد ابلاغیه واسمون اومد و پرونده‌مختومه شد…الان بنده سوپیشینه دارم؟

  67. سلام وقت بخیر
    من به همراه خانوادم سوار ماشین یکی از اقوام بودیم ک گویاخودشون مواد داخل ماشینشون جاساز کرده بودن و ماخبر نداشتیم تویه ایست بازرسی متوجه شدیم و اون آقا همون جا اعتراف کرد ک خودش اینکارو کرده و ما ازهیچ چیزی خبر نداشتیم ولی به ما گفتن شما باید تاصب بمونید بعد میتونید برید چون از چیزی خبر نداشتید اونشب از ما انگشت نگاری روی کاغذ انجام دادن و ازمون عکس گرفتن ولی گفتن این سابقه ایجاد نمیکنه
    اونشب ماتو اتاق یکی از مامور های کلانتری نشستیم تا صب صبحم رفتیم دادگاه و دوباره اونجاهم گفتیم از چیزی خبر نداشتیم و رفع اتهام شدیم و برگشتیم خونه
    میخام ببینم این عکس و انگشت نگاری ثبت شده برامون؟گفتن سوپیشینه نشده ولی اگه جایی کد ملی رو وارد کنن نشون میده این موضوع رو ولی مشکلی پیش نمیاد چون زده رفع اتهام شدید
    میخام ببینم واقعا چنین چیزی هست یا فقط میخواستن مارو بترسونن؟
    ممکنه بازدن کد ملی در جاهایی مثل اداره آموزش پرورش یا کارهای دولتی اینو نشون بده؟یا حتی اگ برای موضوعی بریم کلانتری بعده وارد کردن کد ملی این موضوع نشون داده بشه؟
    برای دانشگاه رفتن مشکلی ایجاد نمیشه؟
    میشه اینو پاک کرد اصن؟
    می‌خوام جوری باشه ک هر جایی کد ملی منو وارد کردن اصن چنین موضوعی نشون داده نشه
    میشه؟

    1. درود بر شما
      همانطور که در مقاله قید شده این مورد به هیچ وجه سابقه محسوب نمی شود چنانچه یک درصد در استعلامات اشاره ای به این سابقه شد می توانید با مراجعه به اداره سجل کیفری شهر محل اقامت خود درخواست حذف سابقه را بنمایید.

      1. سلام وقت بخیر
        در ادامه به اینک فامیلمون مواد جاساز کرده بوده و مارفع اتهام شدیم
        قاضی امروز به خانواده اون طرف گفته میتونستم۵سال زندانی به اونایی ک توماشین بودن بدم ولی چون خبر نداشتن اینکارو نکردم ولی بازم تا دادگاه گرفته بشه چیزی مشخص نیست
        ینی ممکنه به ماحکم بدن؟اخه همونجا ما امضا زدیم تموم شد دیگ گفتن
        ممکن هست ادامه پیدا کنه برای ما؟

  68. سلام وقت بخیر
    در ادامه به اینک فامیلمون مواد جاساز کرده بوده و مارفع اتهام شدیم
    قاضی امروز به خانواده اون طرف گفته میتونستم۵سال زندانی به اونایی ک توماشین بودن بدم ولی چون خبر نداشتن اینکارو نکردم ولی بازم تا دادگاه گرفته بشه چیزی مشخص نیست
    ینی ممکنه به ماحکم بدن؟اخه همونجا ما امضا زدیم تموم شد دیگ گفتن
    ممکن هست ادامه پیدا کنه برای ما؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *