تقسیط مهریه چگونه و با چه شرایطی انجام میگیرد ؟

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on print
Print
صفحه ی اصلی سوالاتدسته بندی: سوالاتتقسیط مهریه چگونه و با چه شرایطی انجام میگیرد ؟
ملک پور 3 سال قبل

سلام سئوالی درخصوص تقسیط مهریه داشتم.
اگر شخصی به میزان 150سکه مهریه همسر خود کرده باشد و هیچگونه مال و اموالی نظیر ملک ، خودرو و یا … نداشته باشد و تنها درآمد زوج ، حقوق بازنشستگی اش ( آنهم به میزان 4 میلیون تومان در ماه ) باشد ، باتوجه به اینکه از قانون 110سکه هم گذر کرده است و میزان مهریه اش از 110 سکه بیشتر بوده است ، آیا این امکان برای زوجه وجود دارد که بتواند کل مهریه را طلب کند یا فقط میتواند همان 110 سکه را طلب کند ؟
ضمن اینکه با توجه به وضعیت مالی زوج که هیچ مالی به جز حقوق بازنشستگی ندارد ، شرایط تقسیط مهریه به چه شکل می شود ؟ یعنی وقتی دادگاه ببیند که زوج هیچگونه مالی به جز حقوق بازنشستگی ندارد ، آیا تقسیط مهریه را مطابق با حقوق بازنشستگی زوج حکم میکند یا اینکه زوج را مجبور به پرداخت مثلا ماهی یک سکه یا دوسکه می کند ؟
بطورکلی شرایط تقسیط مهریه چگونه انجام می شود ؟ آیا به بضاعت مالی زوج توجه می شود یا اینکه زوج موظف می شود هر مقدار تقسیطی که دادگاه درنظر بگیرد ( ولو بدون داشتن توان مالی ) پرداخت کند ؟
پیشاپیش ممنون از راهنمایی شما بزرگواران

1 پاسخ
admin عضو سایت 3 سال قبل

درود بر شما 
مهریه به هر میزان که باشد بدهی مرد به زن بوده و زن می تواند تمام مهریه را مطالبه نماید.
چنانچه هیچ مالی از زوج بدست نیاید و تنها حقوق بازنشستگی داشته باشد اگر دارای همسر دیگر یا اولاد باشد یک چهارم والا یک سوم از حقوق دریافتی توقیف و بابت مهریه به صورت اقساط به زوجه داده خواهد شد.
تشخیص میزان اقساط با توجه به شرایط طرفین از جمله قدرت مالی و درآمد زوج و همچنین میزان نیازمندی زوجه  از اختیارات قاضی پرونده است.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on print
Print

سوالات حقوقی خود را از ما بپرسید