طلاق به درخواست زن به علت سوء معاشرت یا بدرفتاری مرد

http://onlinevekalat.com/?p=2102

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on print
Print

طلاق به درخواست زن به علت سوء معاشرت یا بدرفتاری مرد

در این مقاله به موضوع طلاق به درخواست زن به علت سوء معاشرت یا بد رفتاری مرد می پردازیم

یکی از شروط ضمن عقد که در فرم های چاپی عقدنامه ها درج گردیده است این بحث است که چنانچه مرد در دوران زناشویی با همسرش بدرفتاری کند زن می تواند در صورت اثبات سوء معاشرت و بدرفتاری مرد از دادگاه به صورت یک طرفه درخواست طلاق نماید.

در عمل اثبات سوء معاشرت یا بدرفتاری در دادگاه از سوی زن کمی سخت است.چون معمولا مرد نه  تنها بد رفتاری ادعایی زن را تایید نمی کند بلکه به کلی آن را انکار می کند.

اگر مرد در گذشته با زن بد رفتاری یا سوء معاشرت کرده باشد زن می تواند درخواست طلاق کند؟

قاعده کلی این است که وقتی حقی ایجاد می شود تا وقتی که آن حق از سوی صاحب حق ساقط نشده باشد به قوت خود باقی است از این رو اگر زن بدرفتاری یا سوء معاشرت مرد ولو مربوط به گذشته را بتواند ثابت کند می تواند به این دلیل درخواست طلاق نماید.

زن چگونه می تواند بد رفتاری یا سوء معاشرت مرد را ثابت کند؟

در توضیح این موضوع باید گفت غالبا آنچه که در دادگاه ها از سوء معاشرت و بد رفتاری مرد به عنوان دلیل بدرفتاری می پذیرند ضرب و شتم یا جرح منتهی به بیش از خمس دیه است.یعنی اگر ضرب و شتم یا جرح وارده منجر به تعلق بیش از یک پنجم دیه انسان کامل باشد بعنوان دلیل بدرفتاری یا سوء معاشرت نسبت به زن می پذیرند.

البته دایره سوءمعاشرت و بدرفتاری را نباید محدود به رفتارهای خشن فیزیکی نمود چه بسا تحقیر مکرر زن از سوی مرد در محافل خانوادگی یا دوستان و…نیز می تواند از دلایل سوء معاشرت یا بدرفتاری تلقی شود. تمام مصادیق سوءمعاشرت یا بدرفتاری مرد نسبت به زن با توجه به عرف به تشخیص دادگاه رسیدگی کننده به موضوع خواهد بود.

گواهی پزشکی قانونی که متعاقب معرفی زن از سوی دادسرا به این مرکز صادر می گردد در کنار شهادت شهود از دلایل اثباتی برای نتیجه گرفتن در دعوی است.

یک شاهد به همراه سایر قراین و امارات از جمله گواهی پزشکی قانونی و احیانا گزارش ضابطین قضایی یا ماموران کلانتری که با انجام تحقیقات محلی توام است از دلایل کافی برای اثبات این دعوی است.

وقتی حکم محکومیت شوهر به جرم ایراد ضرب و شتم و یا جرح صادر گردید زن می تواند با استناد به این حکم از دادگاه خانواده درخواست طلاق نماید.

ممکن است این سوال مطرح شود که باید و حتما حکم محکومیت وجود داشته باشد تا بتوان درخواست طلاق به علت سوءمعاشرت یا بدرفتاری از دادگاه خواست؟

در پاسخ باید گفت در عمل با توجه به انکار زوج دادگاهها ناچار هستند ابتدا اصل وقوع نزاع و درگیری بین زوجین را احراز کنند و لازمه این احراز، رسیدگی به موضوع در دادگاه جزایی و صدور حکم محکومیت مرد به جرم ایراد ضرب و جرح یا شتم زن توسط مرد است.

البته در قانون گفته نشده که بایستی چنین حکمی از سوی دادگاه کیفری صادر شده باشد بعد دادگاه خانواده اجازه دارد به درخواست طلاق زن به علت سوءمعاشرت یا بدرفتاری رسیدگی و حکم کند بلکه اگر در دادگاه خانواده از طرق دیگری مانند اقرار صریح یا ضمنی شوهر و یا گواهی فرزندان مشترک به صحت ادعای زن پی برد می تواند حکم به طلاق به علت سوءمعاشرت یا بدرفتاری مرد بدهد.

در این مقاله به موضوع درخواست طلاق به علت سوءمعاشرت یا بدرفتاری مرد نسبت به زن پرداختیم در مقالات بعدی در بحث طلاق به درخواست زن به سایر موارد یاد شده خواهیم پرداخت.

چنانچه سوال یا نظری در خصوص این مقاله داشته باشید می توانید با ما در زیر همین مقاله یا درقسمت پرسش و پاسخ مطرح یا در میان بگذارید.

 

 

 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on print
Print

سوالات حقوقی خود را از ما بپرسید

۳۵ پاسخ

  1. تشکر از استاد محمدی گرامی بابت مطالب مهم و کاربردی که در زمینه حقوق و دانستنیهای حوقی ارائه میدید.
    آگاهی از مسائل حقوقی از مهمترین اطلاعاتی هست که هر شخصی تا حد نیاز به اون واقف باشه. متاسفانه در بسیاری از موارد این دانش و آگاهی رو نداریم.
    ممنون از شما که در جهت افزایش سطح آگاهی و اطلاعات حقوقی مردم گا بر میدارید.
    موفق باشید.

    1. درود بر شما لستاد گرامی
      بتده نوازی می فرمایید
      بهترین ها رو در سال جدید براتون آرزو دارم
      وظیفه اجتماعی بنده است.

  2. سلام. اگر فرزندی در میان نباشد جطور می توتن بدرفتاری مرد رو ثابت کرد.
    زن جوانی ک مدام ب همسرش فرصت می داد ک تغییر مثبت در رفتارش ایجاد کند و همیشه جهت حفظ ابرو ب قولی صدایش در نمی امد و ب کسی شکایت نمی کرد. در مرتبع اخر با سرو صورت خونین (مورد ضرب و شتم همسر قرارگرفت) ب خانه پدر بازگشت, اما بازهم صدایش درنیامد و یک هفته منتظر بازگشت همسرش شد. اما از همسر خبری نشد.خوذش ب خانه بازگشت. اما همسرش ذر را به رویش باز نکرد. و یم عفته بعد احضاریه الزام ب تمکین برای زن ب درب منژل پدری امد.ک گفته بود بدون هیج دلیل شرعی و قانونی منزل را ترک کرده…..
    کمک کنید…

    1. سلام و وقت به خیر
      جهت استحضار بیان می دارم معمولا اثبات سوء معاشرت در مواردی که کسی خبر ندارد سخت است اما اگر این سوء رفتار به صورت فیزیکی باشد تا زمانی که آثار آن باقی است از طریق پزشکی قانونی آن هم بعد از طرح شکایت کیفری می توان اثبات کرد به هر حال در چنین مواردی شما یا باید شاهدی که خودش دیده به دادگاه معرفی کنید و یا اینکه از طریق گواهی پزشکی قانونی ادعاتون را ثابت کنید و در زمانی که راه نمی ده تا به منزل برگردید باید کسی همراهتان باشد تا به وقتش ادعای شما را گواهی کند

  3. باسلام همسر من مهریه روگرفته ومنزل مسکونی راعلاوه برمهریه بنامش کردم حالادادخواست طلاق داده وقاضی به علت سومعاشرت شهود خواسته وفرزندم وبقیه خانواده لطفا راهنمایی کنید

    1. با سلام محضر جناب آقای قدوسی عارضم که دریافت یا عدم دریافت مهریه ارتباطی به طلاق ندارد همانطور در شروط ضمن عقد سند ازدواج آمده اگر زن بتواند سوء معاشرت مرد را ثابت کند می توان ولو با مخالفت شوهر از طریق حکم دادگاه طلاق بگیرد معمولا رویه قضایی اینگونه است که زن باید یک فقره دادنامه در باب محکومیت شوهر در این خصوص دریافت نماید اما در برخی موارد زن اگر در جلسه دادگاه طلاق شهود کافی ارایه نماید بویژه اینکه اگر شهود فرزندان کبیر زوجین باشد و موافق با ادعای زن گواهی نمایند دادگاه حکم به طلاق می دهد منتها شما می توانید در جلساتی که ایشان شهود معرفی می گنند اگر عکس ادعای ایشان را دارید شهود معارض معرفی نمایید مثل اینکه شهود شما در دادگاه بگویند خانم شما به کرات از حسن معاشرت شما گواهی و اقرار داشته اند باز اگر سئوالی باشه در خدمتم

  4. باسلام. اگر ضرب و شتم باشه اما نه به صورتی که اینجا نوشته خون و جرح و نه به این شدت . ولی همیشه باشه . اونوقت چطور میشه ثابت کرد؟ و اینکه اگر کسی مهریه رو ببخشه امکان اینکه روند طلاق سریعتر باشه هست؟

    1. با درود ببیند یکی از مواردی که قانونگذار در عقدنامه ازدواج شرط کرده ،سوء معاشرت و بدرفتاری شوهر نسبت به زن است که براین اساس زن می تواند درخواست طلاق کند معنی ضرب همان کتک کاری و شتم هم فحاشی و ناسزا گفتنه لازم نیست حتما جرحی در کار باشه در خصوص بخش دوم سئوالتان بله چنانچه مرد راضی به طلاق نباشه و زن هم دلایل کافی برای درخواست جدایی نداشته باشه با فرض وجود اختلاف و عدم وجود رابطه زناشویی و حاکم بودن سردی بین ایشان با معرفی شهود بر اثبات این حالت و بخشیدن تمام یا بخشی از مهریه دادگاه راحتر حکم طلاق می دهد

  5. با سلام
    سوالی داشتم. اگر زن و خانواده زن در دوران عقد به این نتیجه برسند که مرد بدرفتاری دارد ( مثلاً : فحش دادن های مکرر و ضرب و شتمی که پیگیری و شکایت نشده باشد و توهین و فحش دادن به زن و خانواده زن در دوران عقد) چگونه باید آن را اثبات کنیم تا این طریق بتوانیم از طریق درخواست طلاق از سوی زن طلاق بگیرند؟

    1. درود
      با عرض پوزش بابت تاخیر در پاسخ
      شما می توانید با تنظیم استشهادیه و چنانچه اسیبی به شما وارد شده است با مراجعه به پزشکی قانونی ادعا خود را به اثبات برسانید . اما اینکه ایا از موارد عسر و حرج ( سختی و مشقت ) باشد یا خیر به تشخیص قاضی محترم و ادله ارائه شده توسط شما بستگی دارد .

  6. با سلام و درود
    همسر من اهل ضرب و شتم نیست، اما همیشه قهر، به جز هزینه خورد و خوراک و کرایه خونه، هیچ خرجی برام نمیکنه، ۵ سال ازدواج کردیم یک لباس هم تت به حال نخریده، تمام هزینه های حانبی من با خانواده م هست که مرتب به حسابم واریز میکنند. الانم ۴ ماهه که قهر، تو این ۴ماه حتی به غذایی که می پزم لب نمیزنه، هیچ رابطه و نزدیکی هم نداشتیم . ما قبل به خاطر قهرهای طولانی ایشدن مشاوره هم رفتیم که متاسفانه فایده ای نداشته. آیا این رفتارها دلیلی بر سوء معاشرت مرد هست، و با طرح این موضوع میتونم درخواست طلاق بدم؟
    ممنون

    1. با درود وتبریک سال نو انجام واجبات اعم از نفقه مالی و غیر مالی است بدون شک در صورت اثبات ادعایی که دارید می توانید درخواست طلاق به دلیل عدم تامین نفقه مثل عدم تهیه پوشاک و … و نیز به دلیل عدم انجام واجبات همان رابطه خاص زناشویی درخواست طلاق بدهید و اگر بر دادگاه هر یک از این دو ادعا محرز و ثابت شود و الزام شوهر نیز مقدور نباشد حکم طلاق صادر خواهد شد

  7. سلام و وقت بخیر
    همسر بنده زوجه دادخواست طلاق داده بواسطه سورفتار ومعاشرت که منشا آن شرب خمر است بواسطه شهادت برادراش و عموش .قاضی دادگاه بدوی شهادت را وارد دانسته ،حکم طلاق داده و بند ۲ شروط ضمن عقد رو محرز دانسته بعد بخاطر شرب خمر ادعایی بنده را به دادسرا معرفی کرده.دادسرا از من و همسایه ها و مخبرین تحقیقات کرده و بواسطه اینکه هیچ سابقه ای در شرب خمر نداشتم ،منع تعقیب زده. سوال.. قاضی دادگاه بدوی چطور بدون تحقیقات کامل فقط بواسطه شهود رای طلاق داده؟ آیا رای منع تعقیب دادسرا در دادگاه تجدید نظر موثره؟ واینکه شاهدین که برادرای زوجه هستند و از اقراب هستن و با بنده دشمنی دارند چگونه رو شهادت آنها استناد شده؟ در ضمن قبلتر از رای دادگاه بدوی زوجه ملزم به تمکین شده و اجراییه صادر شده و در لایحه ای اذعان کرده میخواهد به زندگی برگرده بشرطی که بنده منزل درخور تهیه کنم ،و دلیل دیگری نیاورده.بیزحمت بفرمایید این دلایل و قراین که دارم در روند پرونده کمک میکند؟

    1. درود بر شما حتما صدور قرار منع تعقیب موثر در تجدیدنظرخواهی شما از رای طلاق خواهد بود آنچه مهم است اگر دادگاه به استناد تحقق دو شرط از شروط ۱۲ گانه جهت درخواست طلاق را ی طلاق داده باشد چنانچه موفق شوید لایحه ای مستدل با استناد به قرار منع تعقیب به دادگاه تجدیدنظر ارائه کنید و دادگاه تجدیدنظر صدور قرار منع تعقیب را دلیل بر ایراد وارده بر شهادت شهود تلقی کند می توانید با این استدلال که شهود فقدان وصف عدالت بوده اند گواهی سوء رفتار را هم زیر سئوال ببرید البته اگر گواهی پزشکی قانونی در کار نباشد به هر حال تمسک شما در اعتراض به رای به قرار منع تعقیب کارساز برا ی نقض رای خواهد بود

  8. با سلام
    متشکرم، سال نو شما هم مبارک
    ممنون از راهنمائی شما
    مشکل من اینه که در عقدنامه بند مربوط به عدم پرداخت نفقه رو امضا نکردم، در این صورت باز می تونم به علت عدم پرداخت نفقه برا طلاق اقدام کنم؟ از ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی شامل این موضوع میشه؟ از آخرین واریزی که بهم داشته، که اونم برا خرید وسیله ای برا بچه بوده، ۵ماه میگذره، آیا باید صبر کنم حتما ۶ماه بشه؟
    متشکرم
    سوء معاشرت وی رو چطور می تونم ثابت کنم؟ اینکه همه ش قهر، چند ماهه که اصلا با من حرف نمیزنه، حتی تو خونه غذا هم نمیخوره، رابطه زناشویی نداره.
    در کل طوری رفتار میکنه که من خودم درخواست کننده طلاق باشم تا مجبور بشم تمام مهریه م رو ببخشم.

  9. باسلام وخسته نباشید خدمت شما
    اگربرعکس باشه چی؟
    یعنی زن مردرا کتکت بزند وبه اوفحاشی کند وهزطرفی هم مرد را از خانه بیرون کند حکم قضایی آن چیست وچه باید کرد؟

    1. از آنجاییکه برابر قانون مرد هر وقت اراده کند می تواند زن خود را طلاق دهد نیازی نیست که ثابت کند از سوی زن مورد اذیت و آزار قرار می گیرد علاوه بر اینکه چنین مردی می تواند بدون ارایه دلیل زنش را طلاق دهد بابت ضرب و شتم یا جرح و فحاشی می تواند از زنش شکایت کند و حتما رسیدگی خواهد شد

  10. سلام
    من در دوران عقد قبل عروسی هستم،همسرم سر یه مسئله غیر معقول دعوا راه انداخت و ۴۵روزه ک نه اومده دیدنم نه باهام صحبت کرده،تمکین عام و خاص انجام شده.الان این رفتار ایشون جزو سوء معاشرت هس؟من چندین بار خودم ازطریق فضای مجازی ب همسرم پیام دادم و ازش خواستم برا حل مشکل بریم پیش مشاور ولی قبول نکرد و همچنان ب خانواده من توهین کردن.من اگه درخواست طلاق بدم دادگاه قبول میکنه؟راجب مهریه و نفقه دوران عقد چطور؟میتونم اقدامی انجام بدم؟

    1. درود بر شما
      ۱- جزء سوء معاشرت مورد نظر قانون گذار که از موجبات طلاق طبق شروط بند ب عقدنامه محسوب گردد نیست.
      ۲-و به صرف همین موضوع نمی توانید طلاق بگیرید
      ۳- از لحظه انعقاد عقد شماهمسر قانونی ایشان محسوب می شوید و وی مکلف به پرداخت نفقه شما هست
      ۴- توصیه می کنم اول طی اظهارنامه ای ضمن اعلام انجام تمکین قبلی و آمادگی انجام وظایف زناشویی درخواست تعیین تکلیف کنید و متذکر شوید که حدود ….مدت است که شما را یلاتکلیف گذاشته است و ….در پایان اخطار دهید چنانچه برای شروع زندگی مشترک اقدامات لازم شرعی و عرفی را انجام ندهند ناچاز ار تعیین تکلیف و اقدام قانونی خواهید بود
      ۵-با توجه به تمکین صورت گرفته شما مستحق دریافت کل مهریه مندرج در عقدنامه هستید و همچنین می توانید بابت نفقه نیز چون همسر قانونی وی می باشید اقدام نمایید

  11. سلام وقت بخیر ۲۲ سال است که زندگی مشترک داشتم با دو بچه دست و بالم خالی بود ولی شکر خدا پولی دستم آمد از فروش زمین کشاورزی پدر و مادر همسرم می خواستند این پول را به همسرم بدهم تا طلا و لوازم منزل بگیرد من هم ندادم و یک ماشین پراید خریدم دو ماه بود که همه اخم های شان از من آویزان بود چرا حداقل ماشین را به نام همسرم نزدم زیر پای همسرم نشستند تا تا این که اعصابم به هم ریخت و با او دعوا کردم بعد از آن طرف پدر خانوم مداخله کرده همسرم را در ملاء عام و همسایه ها و به اجبار از داخل حیاط خانه ام کشیده و برد به منزل خودش حتی دو دخترم را با خود برده از آن روز هر چه دروغ و نسبتهای ناروا بود از طریق واسطه هایی که فرستادن که همسرم را برگردانند به من روا داشتند و حتی در این مدت ۲۵ روز �‌توانم بگویم مغزشویی کردند و حتی به بچه هایم نفوذ کرده اند که پدرت این گونه است و آن گونه است ناگفته نماند ۲۰۰۰ متر باغ و نصف حیاط من خانه ام را به نام همسرم کرده بودم حال � نفوذ در ذهن همسر و بچه‌هایم که بگویند پدرمان ما را میزند با ما بد رفتاری میکند و و و حال چه کاری از دستم بر می آید دختر کوچکم ۷ سال سن دارد از نوزادی روی دست من خوابیده الان ۲۵ روز است ندیدم دختر بزرگم ۱۶ سال دارد با توجه به نوه بزرگ پدربزرگ و مادربزرگش است به راحتی در آن نفوذ کرده و هم رای خودشان کردند لطفاً در صورت امکان کمکم کنید

    1. درود بر شما
      اولا توصیه می کنم به عنوان پدر راهی پیدا کنید و کدورت ها را از بین ببرید چون به عنوان سرپرست خانواده مدیریت شما یقینا ضعیف بود ه که کار خانواده به اینجا رسیده است مثل مدیر عامل کارخانه ای که در صورت ورشکستگی کارخانه باد جواب گو باشد
      اما از نظر قانونی می توانید در خواست ملاقات فرزند بدهید و قاضی بلافاصله این دستور را خواهد داد در مورد فرزند کوچکتر هم که حضانت ایشان با شما ست و می توانید قانونا تحویل بگیرید هرچند اگر بچه ها دوست نداشته باشند نزد شما باشند اجباری نمی شود بازم توصیه می کنم سعی کنید به ایشان محبت کنید البته اگر نخواهید یا نتوانید می توانید همسرتون را هم با طرح دادخواست طلاف طلاق بدهید

  12. باسلام
    همسرم به دوبار ضرب و جرح بنده محکوم شدند وهمچنین به ترک اتفاق به مدت ۱۳ ماه که در مرحله اجرا پرداخت کردند و بار دیگر به تحمل ۷ ماه حبس بدلیل ترک انفاق کیفری و بنده حدود ۱۰ تا گزارش کلانتری و استشهادیه بابت آزار و اذیت های مکرر بعلاوه تمامی آرا قطعی صادر شده تقدیم دادگاه کرده ام و دردادگاه بدوی رای به نفع بنده مبنی بر دادخواست طلاق صادر شد. حال باوجود بخشش نیمی از مهریه و این اسناد امکانش هست درمرحله تجدید نظر با درخواست بنده مبنی بر طلاق موافقت نشه؟ ؟؟
    باتشکر

  13. باسلام
    اگر رای تمکین قاضی شقاق طرفینی رو تشخیص داده باشه اما زوجه رو محکوم به تمکین کنه..ایا به استناد این رای زوجه میتونه حکم طلاق بگیره؟
    البته سه سال هست بدلیل اختلافات دور از هم زندگی میکنن و عدم تمکین بدلیل شقاق طرفین هست
    ایا از موجبات عسر و حرج هست؟

    1. درود بر شما
      بسیاری از قضات و رویه معمول نظام قضایی بر این است که یکی از موارد عسر و حرج شقاق بین زوجین به صورت غیر متعارف و طولانی مدت است به نحوی که علاوه بر نه تنها ممکن است نیاز مالی یا تامین نفقه صورت نگیرد بلکه این شقاق موجبات عدم بهره جنسی طرفین از یکدیگر در طولانی مدت شده و چون بیم مفسده وجود دارد طلاق به این دلیل را معمولا در کنار بذل تمام یا بخشی از مهریه می پذیرند

    2. درود بر شما
      شقاق طولانی مدت بین زوجین به نحوی که به تشخیص قاضی تداوم این وضعیت تالی فاسد داشته باشد از موارد عسر حرج خواهد بود و زوجه با وجود صدور حکم تمکین می تواند درخواست طلاق بدهد.

  14. من زوج هستم و در دوران عقد هستیم که یه سری اختلافات پیش اومد و همسرم را کتک زدم که ایشون شکایت کردند و محکوم به دیه شدم البته خیلی جزیی ۳ صدم دیه .ایشون هنوز باکره هستن و میخواستم بدونم که با این حکم میتونن طلاق بگیرن .ضرب و جرح فقط یکبار پیش اومده

    1. درود بر شما
      قانون مطلق سوء معاشرت را موجب جواز درخواست زوجه برای طلاق می داند منتها تشحیص میزان و شرایط بروز این سوء معاشرت با قاضی پرونده است در مورد سئوال شما با فرض این که بار اول بوده بعید می دانم حکم طلاق صادر شود

  15. سلام من ۱۰ ماهه که عقد کردم و بدلیل اختلافاتمون مشاوره رفتم. مشاوره گفت ایشون مشکل روانی داره و رفتار و حرکات و صحبت همسرت نرمال نیست توی دادگاه چطور اثبات کنم همسرم روان یه؟ ایا از دادگاه میتونم درخواست نامه برای رفتن همسرم به پزشک قانونی برای سلامت یا عدم سلامت روانی ایشون رو بدم؟

    1. درود بر شما
      می توانید دادخواست فسخ نکاح به علت کتمان بیماری مطرح کنید و از دادگاه درخواست معرفی همسرتان به پزشکی قانونی بدید

  16. با سلام خدمت مدیریت محترم سایت حقوقی آنلاین وکالت
    سایت بسیار عالی دارید خدا خیرتون بده مقالتون در خصوص طلاق بسیار عالی و کامل بود
    با تشکر مدیر سایت حقوقی دادثنا
    https://www.dadsana.ir/

  17. سلام
    وقت بخیر. خانمم ۳ سال پیش منزل را ترک کرد و من او را ملزم به تمکین کردم، امتناع ورزیده و من اجازه ازدواج گرفتم از دادگاه.
    در حین پرونده ی تمکین بیش از ۶ مورد شکایت کیفری برعلیه من کرد که بتواند به واسطه ی آنها اثبات عسر و حرج نماید و همگی شکایات بدلیل نبودن مدارک و واهی بودن ، برائت گردیدند. از جمله: توهین و افترا، قذف پیامکی، مزاحمت ملکی، رابطه نامشروع را از من شکایت کرده و هیچ نتیجه ای نگرفت.
    بعد از آنها، شروع به بی آبرویی کردن و نشر اکاذیب در مورد من نزد اقوام و آشنایان نمود، ۷ مرتبه در محل زندگی اقوام و همسایگان من، مجددا شروع به افترا و انگ زدن به من کرد تا جاییکه واقعا از نظر حیثیتی در معذورات قرار گرفتم و از وی شکایت کیفری توهین و افترا نمودم.
    حال سوال این است، آیا این شکایت کیفری من ، می تواند برای اثبات عسر و حرج او مورد استفاده اش قرار بگیرد و درخواست طلاق کند؟ باتشکر قبلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *